Facebook stránka

Máte už svou Facebookovou stránku jako expert?

Možná už máte nebo uvažujete o vašem firemním profilu na Facebooku. Určitě to je dobrý krok, který vám umožní oslovit více než 3,5 miliónu českých uživatelů Facebooku a může skvěle posloužit k propagaci vaší firmy a ke kontaktu se zákazníky, ale nadruhou stranu budete-li s firemním profilem zacházet špatně, tak to bude mít opačný efekt. Facebook není hračka, na které se nedá nic zkazit i tahle hra má své pravidla.

Je rozdíl mezi vaším osobním profilem a Facebookovou stránku pro firmu nebo organizaci, to jsou dvě rozdílené věci. Na vašem osobním profilu si volíte, kdo uvidí vaše příspěvky a statusy, koho si přidáte do přátel. Naopak firemní stránka je veřejná a u ní nepovolujete, kdo se na ní může přidat, ale vaši fanoušci se přidávají sami kliknutím na To se mi líbí. Zatímco na osobním profilu si můžete dovolit střílet od boku různé vtipná videa a příspěvky, tak firemní můžete sem tam okořenit něčím takovým to, ale neměla by být na tom založena vaše komunikační strategie.

Co je hlavním cílem vaší Facebookové stránky?

To vás asi napadlo, že to je získat fanoušky a předělat je na své zákazníky. Ale jak to udělat? Mnoho firem se předbíhá v tom kolik má fanoušků na Facebooku, ale to ještě není zárukou toho, že u nich ti fanoušci nakoupí. Jak to tedy udělat, abychom získali takové fanoušky, kteří u nás budou i nakupovat? Rozdělme si to tedy do dvou fází a to získávání fanoušků a přeměna na zákazníka.

Získávání fanoušků

Aby jste získávali velké množství fanoušků, tak vaše Facebookové stránky musí ŽÍT. Lidé musí lajkovat a hlavně komentovat a sdílet vaše příspěvky. Protože když budou lajkovat, komentovat a sdílet vaše příspěvky, tak to uvidí i jejich přátelé a ti se přidají taky na vaše stránky a pak to uvidí i přátelé těch přátel a tak dále. Vytvoříte úžasný řetězec, lavinu a získáte stovky nových fanoušků na Facebooku. Tomu se pak říká viralita (samovolné šíření). Takže na Facebooku platí – čím více fanoušky zapojíte do dění na vašem profilu, tím větší dosah vám to přinese. V tom je přímá a silná souvislost, to vám přidá větší počet platících zákazníků.

Jaké příspěvky tedy dávat na Facebook?

Myslete na to, že na Facebook se lidé chodí bavit a né pracovat! To je to základní co musíte vědět a podle toho už vybírejte příspěvky. Myslet si, že profil na Facebooku využijete čistě pro reklamní účely, je dnes naprosto scestné. Vaše příspěvky můžou být různé fotky (na ty lidé raději reagují než jen na psaný text). Určitě pokládejte otázky, aby vám mohli odpovídat v komentářích. Sdílejte odkazy, videa, atd. Komunikujte s fanoušky neformálně a bavte se. Největší chybou je ignorovat své fanoušky.

Přeměna fanouška na zákazníka

Aby jste fanouška změnili na zákazníka, tak s ním potřebujete osobně začít komunikovat. Takže v prvé řadě na něho potřebujete získat kontakt. A na to už by měl být připravený váš web. Vaše internetové stránky by měly mít hodnotný obsah a část tohoto obsahu vyměníte za email. No, a když už máte email na vašeho fanouška, tak s ním začněte komunikovat, aby získal vaší důvěru a poté u vás nakoupil a stal se vaším zákazníkem. Takže dávejte na Facebook odkazy na váš web, na váš zajímavý obsah na vašem webu a na webu si řekněte o kontakt – email.

Podle pravidel

Podívejme se na to, čemu by jste se měli vyhnout na firemní stránce na Facebooku, některé věci totiž vedou přímo k zablokování vaší stránky:

  1. Když prodáváte notebooky a na svém profilu začnete uveřejňovat fotky roztomilých zvířátek, tak nejenže naštvete fanoušky, ale taky o ně přijdete.
  2. Sdílení nepříliš zajímavých příspěvků, zveřejňovaných tak často, že se svým počtem přibližují spamování, vám taky nic nepřidá.
  3. Timeline vysloveně vybízí k tomu, abyste doplnili historii vaší firmy, tyto příspěvky by jste měli však vložit s daty hned při založení stránky.
  4. Neměli byste nutit lidi ke zmáčknutí tlačítka sdílet, je to proti pravidlům, může však nabádat ke komentáři nebo stisknutí tlačítka To se mi líbí.
  5. Ve fotografiích a obrázkách nesmí být – ceny a kupní informace, odkazy k tlačítkům pro sdílení a lajkování a zmínky o Facebookové činnosti nebo článcích. Fotky nesmí být nepravé, klamné nebo zavádějící, a také nesmí porušovat duchovní vlastnictví třetí strany.
  6. Když vkládáte odkaz na internetové stránky, tak nezapomeňte vložit odkaz, počkat než se načte a potom můžete adresu z textu smazat. Odkaz se vám načte s titulkem, popiskem a náhledem, takže nezapomeňte si odkaz upravit s vhodným náhledem a lze si upravit i ten načtený popisek na vlastní.

Doufám, že vám tento článek pomohl s rozhodnutím, jestli si založit firemní stránku na Facebooku nebo pokud už ho máte, tak vám ukázal, jak správně na něm komunikovat. Přeji vám nejen stovky nových fanoušku, ale taky vašich nových zákazníků.

A podělte se prosím se mnou o vaše postřehy a strategie pod článkem v komentářích.

Jsem online tvůrce s úsměvem :) Pomáhám podnikatelům stát se v jejich oboru superhrdiny na internetu a to díky webu a online marketingu. Snažím se jim ukázat, jak žít a podnikat s úsměvem (nejen) díky internetu :) Jsem tvůrce WEBů s úsměvem a zároveň učím podnikatele, jak si udělat web a z webu svého obchodníka a být úspěšnými v internetovém světě. Jsem také součástí firmy Davida Kirše, který je jeden z TOP online marketerů v ČR.

CHCETE DALŠÍ TIPY Z MÉHO BLOGU?

Nechte mi zde svůj email a jakmile budu mít něco zajímavého, tak vám pošlu zprávu.

CHCI TY NEJLEPŠÍ INFORMACE
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *