Jak získat první kontakty

Získejte první kontakty do vaší databáze

Pokud nemáte dost kontaktů. Neříkáte si o ně :)

Budujte svou databázi a získávejte kontakty různými cestami, ale vždy dávejte danému člověku motivaci, aby vám rád svůj email dal. Vždy něco za něco. A už tady se naskýtá možnost vyměnit HODNOTNÝ OBSAH (např. formou ebooku nebo videa) za KONTAKT (email). Ten obsah musí být opravdu užitečný pro toho člověka, aby vám za něho dal svůj email. Takže dejte ze sebe do toho to nejlepší.

Kde získávat kontakty a jak?

1) Využití kontaktů, které máte

Už teď máte stovky emailů v emailových adresářích, na dodavatele a partnery, z různých akcí, soutěží, anket a dotazníků, vizitkek v šuplících a tak různě. Takže stačí vzít tyto kontakty a nahrát je do databáze vašeho emailingového programu. A obnovit komunikaci – napsat jim otevírací email, že jste delší dobu nekomunikovali, co nyní plánujete a co je od vás čeká, a že mají kdykoliv možnost se odhlásit.

2) Online sběr na webu

Databáze kontaktů

To znamená že si na web dáte webový formulář, kde návštěvník webu zadá své jméno a email a pošle vám ho do vaší databáze vy mu za to pošlete váš hodnotný obsah. Tento formulář si vygenerujete ve vašem programu na email marketing a vložíte na web.

Doporučuji do něho dávat jen ty nejnutnější údaje co mají potenciální zákazníci vyplňovat, protože každý údaj navíc zvyšuje pravděpodobnost, že si to člověk rozmyslí a nevloží svůj email, který potřebujete. Já osobně používám nejčastěji jen dva údaje, co chci vyplnit a to křestní jméno a email. A to křestní jméno z toho důvodu, že to je trochu osobnější než jen email a protřídím tak, jestli ten člověk by mohl mít zájem nebo ne. Protože pokud jste ho nezaujali, tak vám nedá své jméno a v tom případě nepotřebujete ani jeho email, protože by stejně od vás v budoucnu nekoupil. V mnoha případech však stačí žádat pouze email. Já vím, že chcete znát co nejvíce věcí na daného člověka, nejlépe i číslo bot, ale je to zbytečné. Čím více údajů budete chtít, tím se snižuje pravděpodobnost, že je dostanete.

Webový formulář by měl vysvětlovat výhody a přínosy, které z registrace plynou a měl by motivovat k akci. Tlačítko na odeslání zadaných údajů do vaší databáze nazvěte poutavě a hlavně s jasnou výzvou k akci, podle toho co získá člověk, když na něho klikne. Např. Stáhnout ebook zdarma nebo Spustit video, …

Webový formulář na sběr kontaktů může sloužit například k:

  • registraci k odběru novinek od vás (nezapomeňte uvést výhody a motivaci k tomu)
  • stáhnutí hodnotného obsahu (např. formou ebooku, videa, atp.)
  • spuštění videa
  • zasílání pravidelných rad a tipů
  • přihlašení k emailovému kurzu
  • vstup do členské sekce
  • registrace na webinář
  • získání slevového kupónu na naše služby
  • přihlášení k odběru video seriálu
  • soutěž s anketou o výhru
  • atd…. (hlavně buďte tvořiví a kreativní při získávání emailů)

Pokud máte více obsahů a formulářů, tak si v emailovém programu vytvořte seznamy ať víte který člověk o co má zájem a můžete podle toho s ním komunikovat. Také na jedné stránce webu můžete mít webový formulář na různých místech, např. odběr novinek nahoře, výměna ebooku za email vpravo a emailové tipy dole na stránce.

Na váš webový formulář upozorňujte na všech stránkách vašeho webu, na webech partnerů, Facebooku, ve firemních materiálech, za podpisem v emailech…

Je samozřejmě potřeba komunikovat přirozeně se získanými kontakty. Když naši příjemci zjistí, že posíláte opravdu kvalitní informace a napadne je, že tyto informace by mohly zaujmout i jejich známe, tak je rádi přepošlou. Napište do každého emailu na konec, že budete rádi, když email přepošlou svým přátelům. Je důležité však neposílat jen prodejní emaily, ty se moc nepřeposílávají, takže pošlete vždy tak 3 zprávy s kvalitními informacemi, užitečnými pro příjemce a pak 1 prodejní email.

3) Sběr offline

Vyrobte si jednoduché kartičky nebo letáčky, které vám můžou vyplnit vaši zákazníci a nechat vám tak email na sebe. Nezapomeňte jim něco za to dát a nemusí to být nic fyzického, můžete mu poslat zase nějaký hodnotný obsah na ten email (pokud vám vyplní svůj email, tak mu nezapomeňte do 2 dnů slíbený obsah poslat!).

Tyto kartičky nebo letáčky používejte na svých prodejnách (nenechte odejít zákazníka s prázdnou), vhodnou příležitostí jsou také konference, výstavy, veletrhy, přímo schůzky s klienty, atd. Vždy motivujte zákazníka nebo potencionálního zákazníka k vypsání. A pak uložte email do vaší databáze.

Taky můžete využít emaily z vizitek, které jste dostali. Pošlete jim úvodní email, že jste je zařadili do vašich emailů a jaké to má výhody a samozřejmě že mají možnost se kdykoliv odhlásit.

4) Partnerství

Najděte si partnery se kterými máte něco společného a nejste přímo konkurence a vzájemně sdílejte a upozorňujte své databáze na zajímavý obsah navzájem. Můžete se propojit i jako affiliate partneři.

Můžete využít reklamy v cizích newsletterech.

Hledejte nové možnosti :)

Napište mi do komentářů jak osobně vy získáváte kontakty a budujete si svou databázi.

Jsem webmaster a tvůrce webů s úsměvem :)
Tvorba internetových stránek mne fascinuje od chvíle, kdy jsem na internet nahrál svůj první web. Každý web je pro mne umělecké dílo, které může vidět celý svět. Daleko důležitější je však jaký přinese užitek. Nesmírně mne na tom baví hledání jednoduchých řešení a možností propojení podnikání a online světa internetu.
Proto s týmem skvělých webmasterů vytváříme osobní, podnikatelské a firemní webové stránky s jednoduchou editací. Takové, které kvalitně prezentují služby, projekty a produkty všeho druhu.
Navíc jsem nadšený do online vzdělávání. Rád předávám své zkušenosti na blogu, videích a návodech nebo seminářích.

CHCETE DALŠÍ TIPY Z MÉHO BLOGU?

Nechte mi zde svůj email a jakmile budu mít něco zajímavého, tak vám pošlu zprávu.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.