Online strategie

Strategie, která mi změnila podnikání v radost

Tento článek je o tom, jak si zjednodušit podnikání, ale v podstatě i život. Možná jste podnikateli na plný úvazek nebo máte jen nějakou vlastní aktivitu, kterou si přivyděláváte ke svému zaměstnání. Chci vám ukázat strategii a online nástroje, které vám pomohou určité věci zautomatizovat. Proč dělat některé věci pořád dokola, když je za nás může udělat a myslet na ně nějaký “robot”?

V každém podnikání potřebujeme zákazníky, bez nich by to nešlo. A právě zde vám prozradím, jak do celého procesu od získávání nových zákazníků až po péči o ty stávající vnést systém.

Audio verze:

Získávání zákazníků

Když jsem začínal podnikat v přímém prodeji, tak mým hlavním pracovním nástrojem byl telefon. Takže jsem si musel každý týden navolat X schůzek a přesvědčit přes ten telefon lidi, aby se se mnou vůbec sešli. Tohle honění za zákazníky mne však nebavilo a to neustálé telefonování obtěžovalo jak mne, tak i ty lidi. Proto jsem začal hledat jiné možnosti, systém, strategii. A našel jsem :-)

Byl to úplně opačný systém, díky kterému jsem se přestal honit za zákazníky, ale začal jsem je přitahovat a oni mne začali oslovovat sami. Jak jsem to dokázal?

Strategie

Bylo to díky tomuto heslu, které jsem objevil – “první pomáhat, potom prodávat”. Když to spojím s internetem, tak je potřeba publikovat hodnotný obsah, který pomáhá řešit problémy těch mých zákazníků a taky jim ukazuje řešení. Obsah, který vzdělává, informuje, baví …

Tohle je ta strategie. Pojďme se podívat ještě podrobněji na ni. Potřebujeme si uvědomit, jakými fázemi chceme zákazníka provést, aby vše fungovalo a náš byznys prosperoval. Tady jsou ty fáze, kterými provázím zákazníka já na internetu:

  1. POTENCIÁLNÍ ZÁKAZNÍK – v první řadě si je potřeba určit, kdo vůbec je mým potenciálním zákazníkem, jaká je má cílová skupina. Pokud si myslíte, že všichni, tak zaprvé nebudete mít peníze a energii na to všechny oslovit a za druhé nebudete takovým expertem pro všechny než když se zaměříte nejprve na nějakou úzkou skupinu lidí, kterou můžete časem rozšířit. S tím souvisí i to, jak budeme prezentovat naši značku do světa – jaké klíčové sdělení předáváme.
  2. NÁVŠTĚVNÍK – na svém webu poskytneme hodnotný obsah zdarma (takový který vzdělává, dává řešení, ale i baví), na který přitáhneme pozornost té své cílové skupiny.
  3. KONTAKT – část toho našeho hodnotného obsahu (takového, který ten návštěvník webu fakt bude chtít) vyměníme za emailovou adresu návštěvníka webu, aby jsme s nim mohli dále individuálně komunikovat.
  4. DŮVĚRNÝ KONTAKT – začneme emailem s tím našim “kontaktem” pravidelně komunikovat, posílat mu tipy na další hodnotný obsah a tím vytvářet vztah a důvěru mezi námi.
  5. ZÁKAZNÍK – jakmile si vytvoříme u daného člověka důvěru, on zjistí, že jsme opravdu dobří v tom co děláme a zároveň je v té správné cílové skupině, kde vznikne potřeba mít, ten náš produkt či službu, tak u nás nakoupí.
  6. SPOKOJENÝ ZÁKAZNÍK – prodejem to nekončí, je potřeba udělat něco navíc a překvapit zákazníka naší pozorností, dárkem, něčím co nečekal, aby věděl, že nákup u nás je zážitek, potřebujeme ho ujistit, že udělal správnou věc.
  7. FANOUŠEK – i nadále budeme udržovat komunikaci a zapojíme zákazníka např. do našeho věrnostního programu, tak aby nás pořád měl na očích, mohl s radostí u nás nakupovat opakovaně, ale hlavně nás také doporučit dále sám od sebe.

OnlineStrategie_DanielKrizak3Více se o této strategii se dozvíte ve videu, které jsem natočil zde na této stránce…

Celá tato strategie jde zautomatizovat, takže o těchto fázích nejen že neví zákazník, ale vy taky nemusíte sledovat každého jednotlivého člověka, ve které se zrovna nachází a co byste mu měli právě poslat, to vše běží na automat, díky online nástrojůmSamozřejmě nejprve je potřeba vše vytvořit.

Těmi hlavními nástroji, které používám a které mi zjednodušují život a tím pádem je i mé podnikání “s úsměvem” jsou WEB a EMAILING. Pokud nemáte ještě svůj web nebo máte takový, který je spíše vizitka než strategický obchodník, tak právě pro vás jsem připravil návod, jak takový web udělat. Vše od strategie, přes to, co vše potřebujete k webu až po úspěšné publikování obsahu nalezenete na adrese www.jakudelatweb.cz/web-ktery-vydelava

Budu moc rád, když mi napíšete do komentářů, co by vám ještě pomohlo a na webu chybí.
Mějte se zatím pěkně a podnikejte s úsměvem, díky internetu :)

Jsem online tvůrce s úsměvem :) Pomáhám podnikatelům stát se v jejich oboru superhrdiny na internetu a to díky webu a online marketingu. Snažím se jim ukázat, jak žít a podnikat s úsměvem (nejen) díky internetu :) Jsem tvůrce WEBů s úsměvem a zároveň učím podnikatele, jak si udělat web a z webu svého obchodníka a být úspěšnými v internetovém světě. Jsem také součástí firmy Davida Kirše, který je jeden z TOP online marketerů v ČR.

CHCETE DALŠÍ TIPY Z MÉHO BLOGU?

Nechte mi zde svůj email a jakmile budu mít něco zajímavého, tak vám pošlu zprávu.

CHCI TY NEJLEPŠÍ INFORMACE
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.