Vyhledávače Google a Seznam

Jak se (ne)dostat do vyhledávače, díky optimalizaci webu

Pokud jste se někdy zajímali o to, jak se dostat na první příčky vyhledávání na Seznamu, Googlu a podobně, tak jste se určitě setkali s výrazem „SEO optimalizace“ neboli česky „optimalizování webu, abychom ovlivnili pozici ve vyhledávání“. Když se nad tím zamyslíte, nemyslíte, že to je trochu v rozporu s filozofií vyhledávačů? Oni chtějí, aby kvalitně vyhledávali, a na prvních místech chtějí mít kvalitní weby. Ne, aby byl na prvním místě nějaký jouda co si splácal dohromady web, kde překopíruje obsah z cizích webů, ale bude mít nejlepší SEO. O takový web nikdo nestojí! Takže dnes fenomén SEO spíše hází klacky pod nohy vyhledávačům.

Vyhledávače se však začínají účinně bránit a takové stránky penalizují horším umístěním ve vyhledávání. Mnoho firem Vám určitě nabídlo nějaký svůj „SEO balíček“ za drsné peníze, ale fungovalo to? A jak dlouho? Proto já v nabídce nemám žádné drahé SEO optimalizace, i když si myslím, že bych na tom mohl slušně vydělat – je to obor, kterému moc lidí nerozumí, takže se za to můžou fakturovat velké částky. Za hloupost se prostě platí.

Kdo nebo co by tedy mělo určovat pozici ve vyhledávání? Ten kdo zaplatí více, SEO konzultant nebo ten kdo si udělá 100 webů a bude z nich odkazovat? Ne, vše v dnešní době musí být co nejpřirozenější. Ano, stále je důležité, kdo bude nahoře, protože to ovlivňuje prodej, ale kdo bude první nebo druhý už přestává určovat to, kdo má lepší SEO.

Pojďme se tedy podívat na to, jak to celé funguje a co dělat a nedělat na internetu.

Zpětné odkazy

Toto je velice známá věc. Čím více webů a odkazů směřuje na Vaše stránky, tím to je lepší. Ano, to je z části pravda, ale v tom případě, pokud by se jednalo o přirozené budování odkazů. Je totiž rozdíl, jestli se někomu líbí Váš web a tak na něho odkáže ze svého webu nebo jestli jde o cílené budování odkazů. Protože výměna odkazů nebo jejich umělé budování je nedovolená praktika.

Vyhledávače porovnávají poměr „kvalitních“ a „nekvalitních“ zpětných odkazů. Jde o to, jestli Váš odkaz na cizím webu je na nějaké stránce mezi dalšími 60 odkazy (většinou na výměnu odkazů) a také jestli má obsahově s Vaším webem něco podobného. V tom případě se jedná o nekvalitní zpětný odkaz a může být ve vyhledávačích Váš web penalizován horším umístěním (a hlídá to např. Google Penguin). Pokud Vás tento tučňák nachytá, tak je potřeba snížit počet nekvalitních odkazů nebo přidat více kvalitních zpětných odkazů.

Takže vyhněte se nabídkám typu „registrace do 500 katalogů za skvělé ceny“. Určitě je přínosné se zaregistrovat do těch nejběžnějších katalogů a vyhledávačů, jako je firmy.cz , najisto.cz , topkontakt.cz to dává smysl. Ale ostatní katalogy nemají žádnou hodnotu ani přínos.

Odkazy na registraci do základních katalogů:

Firmy.cz
Najisto.cz
TopKontakt.cz
Seznam.cz

PR články a duplicitní obsah

Na PR (propagačních) článcích není nic špatného, jenže je problém v tom, že se napíše jeden článek a vloží se na 20 různých webů. Dnes vyhledávače kontrolují na internetu duplicitní obsah (např. Google Panda) a penalizuje takový obsah. Proto si také dávejte pozor, co je na Vašem webu, pokud jste si zkopírovali texty na web od někoho jiného, tak budete penalizování tak, že se neobjevíte ve vyhledávačích. A stačí aby jste měli jen stejný odstavec! Pozor na to, když máte třeba starý web a překopírováváte obsah na nový, tak na tom starém webu nesmí ty texty zůstat, protože vyhledávače zjistí duplicitní obsah a penalizují nový web, protože na tom starém to bylo dříve.

Kde se tedy ubírá budoucnost?

Dle mého názoru vše se ubírá k přirozenému, originálnímu a kvalitnímu obsahu. A hlavně k Vašim zákazníkům a jejich hodnocení. Protože stejně vždy nejvíce budete věřit takovému webu, který Vám doporučí Vaší přátelé.

Nepodceňujte tedy sociální sítě, jako je Facebook, Google+ a využijte jejich tlačítka na webu „To se mi líbí“ a „G+“. Žádejte od svých zákazníků, aby Vám napsali referenci, recenzi, hodnocení. To je to, co dneska táhne a prodává. Většina lidí, když si vybírá dovolenou, tak si pročítá recenze a hodnocení hotelu od předchozích zákazníků. Když si vybíráte zboží, tak na serveru heureka.cz se můžete podívat, jak jsou spokojeni se zbožím ti, co už ho nakoupili, atd. To jsou všechno přirozené odkazy na Vás a to je to, co chtějí vyhledávače.

Doba, kdy stačilo zkopírovat texty od konkurence nebo stránek dodavatele je pryč. Vytvářejte obsah pro Vaše zákazníky, místo věty „Vítejte na našem webu“ natočte video a řekněte, kdo jste a co jste připraveni udělat pro své zákazníky. Bude to mít daleko větší efekt, než 60 PR článků a 1000 registrací do katalogů.

Přeji Vám hodně úspěchu na internetu a také ty přední místa ve vyhledávačích :-)

Napište mi svůj názor k SEO a pozicím ve vyhledávačích do komentářů.

Jsem online tvůrce s úsměvem :) Pomáhám podnikatelům stát se v jejich oboru superhrdiny na internetu a to díky webu a online marketingu. Snažím se jim ukázat, jak žít a podnikat s úsměvem (nejen) díky internetu :) Jsem tvůrce WEBů s úsměvem a zároveň učím podnikatele, jak si udělat web a z webu svého obchodníka a být úspěšnými v internetovém světě. Jsem také součástí firmy Davida Kirše, který je jeden z TOP online marketerů v ČR.

CHCETE DALŠÍ TIPY Z MÉHO BLOGU?

Nechte mi zde svůj email a jakmile budu mít něco zajímavého, tak vám pošlu zprávu.

CHCI TY NEJLEPŠÍ INFORMACE
Komentáře
  1. Daniel napsal:

    To je spíše krásně popsaný základ, který se ale i tak hodí a je nutný :) Akorát bych možná doporučil si přečíst ještě nějaké info zde: https://www.mediaunit.cz/blog

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad.