Může váš web vůbec získat nové zákazníky a prodávat?

Nedávno jsem dostal dotaz od zákazníka: “Mám už delší dobu web, ale vůbec mi nepřivádí nové zákazníky a neprodává, jak je to možné?” Napadlo mne hned několik možností, ještě než jsem se na web podíval, ale NE ta, kterou jsem na webu nakonec objevil.

 

Kouknul jsem tedy na adresu webu, kde jsem našel pár stránek. Celý web na mne působil spíše, jako reklamní leták. Pár stránek o firmě a pak výpis služeb a produktů, které nabízí a stránka s kontaktem. To bylo vše.

OK, takže kdybych byl potenciální zákazník a přišel na web, tak co mám udělat? K čemu mne ten web vede? Mám se suše proklikat produkty a pak odejít? Nebo bych měl té firmě zavolat? Jenže zavolání už je závazné, já bych si chtěl nejdříve zvážit možnosti, podívat se na konkrétní nabídku, na reference ostatních zákazníků a to zde nic takového není. Odcházím.

Právě jsme ztratili našeho potenciálního zákazníka, díky webu bez žádné prodejní strategie, která by návštěvníka vedla, aby se vůbec mohl stát našim zákazníkem. Nejhorší na tom je, že jsem si uvědomil, že takhle vypadá naprostá většina webů.

Co se s tím dá dělat?

Mám pro vás dvě varianty, jednu minimální a jednu optimální :)

Jak prodávat na internetuTo co minimálně můžete udělat je dát na váš web tlačítko s akcí, kterou chcete aby návštěvník udělal. A pod to tlačítko můžete dát buď alespoň kontaktní formulář, poptávkový formulář nebo rovnou objednávku. Pokud máte více produktů nebo služeb, tak akční tlačítko dejte ke každému z nich. Jedině tak můžeme zachytit našeho potenciálního zákazníka na webu.

A proč nefunguje to “kontaktujte nás”?

Hned z několika důvodů.

Za prvé to tam takto není napsané a ní tam rovnou ani ten kontakt, takže to že nás má návštěvník webu kontaktovat si musí domyslet a pak najít někde kontakt, který je možná i na jiné stránce.

Za druhé u levnějších výrobků nechceme někomu komplikovaně volat a diktovat mu objednávku, vysvětlovat, prostě chceme jednoduše kliknout a zboží si objednat.

Za třetí u dražších produktů si to potřebujeme promyslet a zvážit, telefon je v tuto chvíli zavazující, chtěli bychom nejdříve zaslat nabídku. Takže ideálně vyplnit základní informace do poptávkového formuláře a prodejce nám pošle nabídku s dalšími informacemi, abychom se mohli rozhodnout.

Za čtvrté u služeb může to kontaktování z části fungovat, ale rovnou k nabídce na webu ten telefon nebo email je potřeba napsat, ale daleko efektivnější je tam mít ten formulář a když už ten potenciální zákazník na tom webu je, tak jen klikne a může poslat žádost o volné termíny na masáž nebo si rovnou na webu ten bowling zarezervovat, protože vidí, kdy je volný.

Snažte se vždy tu cestu co nejvíce zjednodušit a na webu dát jasný signál, co chcete aby ten návštěvník udělal a stal se vašim zákazníkem, vy mu prodali hned nebo později.

No a ta optimální varianta?

Optimální varianta prodeje přes web má dvě části:

  1. zjistit problém cílového zákazníka a ukázat mu řešení
  2. získat jeho důvěru, aby nakoupil u nás

Toto je už je ta online strategie, kterou já nazývám Cesta fanouška. V té první fázi jde o to mít na svém webu materiál, který řeší zákazníkův problém. Například jsem prodejce zahradního vybavení a na web chodí lidé, kteří se chtějí podívat na sekačky na trávu. Jaký problém by tito lidé mohli řešit? No nejspíše, jak vybrat správnou sekačku na trávu, aby měli trávník, který jim sousedi budou závidět :) Takže když na svůj web umístím PDF dokument nebo video do kterého shrnu ty základní vlastnosti sekaček a k tomu užitky pro zákazníka, v čem jim ta daná vlastnost pomůže a tento materiál nedám jen tak na web, ale vyměním ho za email, tak mi vznikne databáze lidí, kteří hledají novou sekačku.

Jak získat nové zákazníky na internetu

V tuto chvíli jsem jim tedy pomohl se v dané oblasti zorientovat a nyní potřebuji vytvořit dostatečnou důvěru k nákupu u mne a ne u konkurence. Takže potřebuji navázat komunikaci, využiji automatické emaily, které zákazníkům dají další tipy až nakonec je dovedou na prodejní stránku se 3 druhy sekaček, kde si zákazník může vybrat a rovnou nakoupit.

Toto je propracovanější online strategie prodeje, kterou detailněji ukazuji ve videu na stránce www.jakudelatweb.cz/strategie podívejte se na tento postup.

Druhou nejčastější chybou, proč přes web nechodí noví zákazníci je ten, že na web nikdo nechodí. Toto už je pak věc online marketingu a tom zase příště, protože marketing je k ničemu, pokud na webu nemáte akční tlačítko a strategii, jak získat zákazníka přes web.

Jsem online tvůrce s úsměvem :) Pomáhám podnikatelům stát se v jejich oboru superhrdiny na internetu a to díky webu a online marketingu. Snažím se jim ukázat, jak žít a podnikat s úsměvem (nejen) díky internetu :) Jsem tvůrce WEBů s úsměvem a zároveň učím podnikatele, jak si udělat web a z webu svého obchodníka a být úspěšnými v internetovém světě. Jsem také součástí firmy Davida Kirše, který je jeden z TOP online marketerů v ČR.

CHCETE DALŠÍ TIPY Z MÉHO BLOGU?

Nechte mi zde svůj email a jakmile budu mít něco zajímavého, tak vám pošlu zprávu.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *