Jak upravit text na web

Jak udělat texty na webu pro čtenáře přitažlivější

Náš web je plný textu a mnohdy jsou to zajímavé poznatky a šťavnaté texty, ale jejich autor je vezme a vloží jen tak na web bez většího formátování. A tím úplně zabije jejich čitelnost. Pokud čtenář pak přijde na web a uvidí jeden dlouhý souvislý text, tak vám zaručuji, že se do něj vůbec nepustí a když už jo, tak ho nedočte.

A přitom je pár jednoduchých zásad, jak udělat text čitelnější. Ukažme si jaké to jsou.

Při vytváření článku je nejlepší psát a moc se nevracet. Teprve až po napsání znovu začneme text procházet, opravovat chyby a celý text formátovat. Pokud však píšete text na svém počítači v nějakém textovém editoru, např. ve Wordu, tak před samotným formátováním je lepší si ten text vložit už na web a další úpravy textu dělat na webu. Pokud totiž nevkládáme čistý text na web, ale už formátovaný, tak ten web si s tím někdy neumí poradit a rozhodí vám to pak vzhled webu nebo dokonce celý stránku webu. Vkládejte tedy vždy jen čistý text do webu a tam jej dále upravujte.

Tipy pro formátování textu:

Krátké odstavce

Oddělujte textové odstavce cca po 5 řádcích, aby nevznikl jeden souvislý text, do kterého by se čtenář vůbec nechtěl pustit a když ano, tak se nejspíše po chvíli ztratí a článek nedočte.

Zvýraznění

Zvýrazněte důležitá slova nebo slovní spojení tučným písmem. Nejen že čtenáři první celý článek skenují a toto pro ně budou záchytné body, ale i internetové vyhledávače dávají těmto slovům větší důležitost.

Můžete taky použít písmo kurzivou, ale to není v textu tolik vidět. Nepoužívejte však podržení, protože na internetu jsou podtržené jen odkazy a zbytečně byste čtenáře zmátli. Odkazy v textu by však měli být vždy podtržené.

Dále se můžete setkat se zvýrazněním tím, že část textu je podbarvený nějakým barevným pozadím nebo samotné písmo je jinou barvou. Toto však používejte jen velmi zřídka a používejte jen jednu barvu, jinak váš web bude vypadat jako cirkus a to moc přitažlivé pro čtenáře nebude.

Nadpisy

Rozdělte celý článek do několika tématických celků a vždy po pár odstavcích vložte do textu nadpis. Díky nadpisům se i čtenář v textu lépe orientuje a hned ví, kde začíná další část. Pozor u nadpisů je lepší je nijak dále neformátovat, ale vždy si nadpis označit a v editoru najít “styl” případně jiné označení a tam zvolit Nadpis 2 nebo Nadpis 3. Tím pádem se vám pro tyto nadpisy přenese vzhled a formátování, které máte nastaveno pro celý web a to pak bude vypadat sourodě. Zároveň, když nadpisy takto nastavíte, tak i vyhledávače poznají, že to je nadpis a dávají mu větší váhu.

Úprava textu

U psaní textu si dejte pozor na tyto časté chyby. Před tečkou, čárkou, otazníkem nebo dvojtečkou a dalšími takovými znaky nepatří mezera, za ně však ano!

Nový odstavec děláme klávesou enter, tím pádem nám mezi odstavci vznikají větší mezery než mezi řádky, což je fajn a lépe se pak článek čte. Někdy však potřebujeme, abychom jen text oddělili na další řádek bez toho odsazení, v tom případě použijte klávesu shift (to je ta pod enterem) a k ní stiskněte klávesu enter.

A jeden tip na závěr navíc :) Vkládejte do textu obrázky, ještě více tím vzbudíte čtenářovy emoce a zaujmete.

No a toto jsou ty základní věci, které je potřeba u textu na internetu dodržet, aby jste nekomplikovali život čtenářům, kteří hltají informace z vašeho oboru a aby byli schopni přečíst článek do konce. Pokud se chcete dozvědět další tipy k textu nebo třeba jak natáčet video, tak se podívejte na web jaknamarketing.cz, kde se dozvíte další podrobné tipy, jak se zviditelnit na internetu a zvýšit dosah svých článků.

Jsem online tvůrce s úsměvem :) Pomáhám podnikatelům stát se v jejich oboru superhrdiny na internetu a to díky webu a online marketingu. Snažím se jim ukázat, jak žít a podnikat s úsměvem (nejen) díky internetu :) Jsem tvůrce WEBů s úsměvem a zároveň učím podnikatele, jak si udělat web a z webu svého obchodníka a být úspěšnými v internetovém světě. Jsem také součástí firmy Davida Kirše, který je jeden z TOP online marketerů v ČR.

CHCETE DALŠÍ TIPY Z MÉHO BLOGU?

Nechte mi zde svůj email a jakmile budu mít něco zajímavého, tak vám pošlu zprávu.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *